Skoda Forum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Moto131
2009-03-24, 16:48
Autor Wiadomość
CrashBandicot Sam Naprawiam Audi
Praktykant
:D:D

Wysłany: 2009-03-23, 23:41   I wielka tajemnica. Gazować czy nie gazować

Jak w temacie. Już wyjaśniam wątpliwość. Jak już w wielu miejscach się zareklamowałem, nie jestem mechanikiem, a wszystkie informacje jakie mam i staram się różnymi sposobami pomocy przekazać, posiadam głównie z własnego doświadczenia. Jednakże wiadomo, iż mądrzejszych ode mnie co nie miara będzie więc się was poradzę.

Jestem zainteresowany montażem instalacji gazowej w mojej Felicji 1.3GLXI.

Kilka powodów tejże instalacji:

1. Oszczędność na tankowaniu. Pokonuję miesięcznie od 1000 do 3000 km mniej więcej.
2. Szybka amortyzacja kosztów instalacji
3. Planowane użytkowanie pojazdu w okolicach 3 lat i zmiana.

A teraz kilka przeciw:

1. Zdaniem mojego mechanika silnik zastosowany u mnie posiada fabrycznie słabą głowicę i średnio nadaje się do instalacji gazu.
2. Wiadome inne zużycie silnika przy gazie. Gaz jako paliwo suche i o wyższej liczbie oktanowej inaczej wpływa na temperaturę pracy, i ogólną dynamikę jazdy i pracy silnika
3. Wyższe prawdopodobieństwo wypalenia zaworów
4. Duży przebieg samochodu - 200 000

Podsumowując. Koszt instalacji gazowej przy przebiegu 3000 km miesięcznie zwróci mi się po mniej więcej 6 miesiącach (licząc spalanie paliwa 9 litrów/100km, a gazu 11 litrów/100km). Jeśli brać pod uwagę ten aspekt, to nie ma się co zastanawiać. Jednakże instalacja gazowa wiadomo, iż niesie za sobą ewentualne dodatkowe koszta związane z uszkodzeniami. Tak więc otwieram tutaj wielką odwieczną dyskusję. Instalować czy nie. Jakie jest wasze zdanie?

mrice Sam Naprawiam Audi
Mechanik

Wysłany: 2009-03-24, 00:33   

osobiście preferuje trzymać sie od gazu z daleka w mysl zasady ze gaz jest dla zapalniczek.

Generalnie duzym punktem na nie jest przebieg.